Урок щастя

Урок щастя
Мета:
-          формувати розуміння поняття «щастя»;
-          формувати усвідомлення того, що кожна людина може бути щаслива, людина ніколи не зможе бути щасливою , мріючи про щастя; щасливим потрібно бути вже сьогодні, цінуючи кожну мить свого життя;
-          розвивати вміння своєю працею прокладати шлях до щастя, відчувати в собі гармонію;
-          розвивати вміння аналізувати, робити висновки;
-          розвивати вміння працювати в парах, групах та самостійно;
-          виховувати бажання жити для людей;
-          виховувати потребу відчувати вдячність за гарні моменти свого життя.
Обладнання:
-          епіграф;
-          асоціативний кущ зі словом ЩАСТЯ;
-          вислови про щастя;
-          притча про щастя;
-          слова для довідок;
-          картки з прислів’ями про щастя;
-          дерево щастя та квіти до нього у кожного учня;
-          індивідуальні картки та картки для групової роботи;
-          гном з ліхтарем.
Хід уроку:
  1. Організаційний момент .
  2. Повідомлення теми та мети уроку.
а) Мозковий штурм.
Епіграф до уроку:
Вчора – це історія. Завтра – таємниця. Теперішнє – це дар. Життя є казка, і смак кожного моменту неповторний.
Цар Соломон
-          Як ви розумієте цей вислів?
б) Хвилина роздумів. Міркування над сенсом життя.
- Уявимо , що життя – це дійсно казка. А в руках у кожного з вас золота рибка і ви можете  загадати три бажання. Подумайте які? Я не чаклунка, але можу сказати, що одне з бажань – це бажання щастя. Собі, родичам або й усім людям на Землі.
- Згадайте, а що частіше за все бажають люди один одному на свята? (щастя). Стареньким бажають здоров’я, школярам успіхів в навчанні, батькам грошей побільше. Зате щастя бажається  всім .
в) Гра «Вставай!»
Вчитель.. Пропоную трішки відпочити. Пограємо. Ті, хто мають те, що я називаю встають .
1. Ті, хто мають годинники.
2. Ті, у кого сірі очі.
3. Ті, у кого довге волосся.
4. Ті, у кого сережки.
5. Ті, у кого сьогодні новий ранець.
6. Ті, хто щасливий.

г) Асоціативний кущ.
- Так , що ж воно таке щастя?                                                                                                                                                                                                       

ЩАСТЯ
любов             здоров’я         родина
здіснення мрій          успіхи            багатство
праця              домівка          друзі
-          Тож поговоримо ми сьогодні про щастя , бо тема нашого уроку:
Кожен прийшов у цей світ , щоб бути щасливим

3.Читання та обговорення притчі про щастя.
а) Слухання притчі або читання притчі учнями.

Притча про щастя

На дворі старий кіт зустрів кошеня. Маля бігало по колу і намагалося зловити свій хвіст. Старий кіт стояв і дивився, а кошеня крутилося, падало, вставало і знову ганялося за хвостом.
- Чому ти ганяєшся за своїм хвостом? - запитав старий кіт.
- Мені сказали, що мій хвіст - це моє щастя, ось я і намагаюся його зловити.
Старий кіт посміхнувся і сказав:
- Коли я був молодим, мені теж сказали, що в моєму хвості моє щастя. Я багато днів бігав за ним і намагався його схопити. Я не їв, не пив, падав без сил, вставав і знову намагався зловити свій хвіст. У якийсь момент я зневірився і пішов. Просто пішов світ за очі. І знаєш що я відмітив?
- Що? - із здивуванням запитало кошеня.
- Куди б я не йшов, мій хвіст скрізь був зі мною...
Щастя царя Соломона
 Якось один поважний житель міста прийшов до Соломона, який насолоджувався, спостерігаючи за рибами, що плавали в ставку, і сказав:
- Царю, я збентежений! Кожний день мого життя подібний на попередній, я не відрізняю світанок від заходу сонця і більше не відчуваю щастя.
Соломон задумався і сказав:
- Багато хто мріяв б опинитися на твоєму місці, володіти твоїм домом, твоїми садами і твоїм багатством.
І запитав ще мудрий цар:
- А про що мрієш ти?
Відповів чоловік:
- Спочатку я мріяв звільнитись з рабства. Потім я мріяв, щоб моя торгівля приносила дохід. А тепер я не знаю про що мріяти.
Тоді Соломон сказав:
- Людина, що не має мрії подібна до цих риб, що плавають в ставку. Кожний день їхнього життя схожий на минулий, вони не відрізняють світанок від заходу сонця і не відчувають щастя.
Також цар додав:
- Тільки різниця в тому, що ти сам закрив себе в своєму ставку. Якщо в твоєму житті немає цілі, то ти будеш безцільно снувати по своєму дому і, помираючи, зрозумієш, що прожив даремно. Якщо ціль є, то кожний раз роблячи крок, ти будеш знати, чи наблизив він тебе до твоєї цілі чи віддалив, і це буде наповнювати тебе азартом і пристрастю до життя.
Чоловік нахмурив лоб і запитав:
- Означає це, що кожний раз, досягаючи однієї цілі, я повинен шукати наступну, кожний раз, як виконається одна моя мрія, я повинен загадувати наступну, і тільки в пошуку я знайду щастя?
І відповів цар:
- ТакВчора – це історія. Завтра – таємниця. Сьогодні…
Теперішнє – це дар. Життя є казка, і смак
 кожного моменту неповторний!
Притча про щастя
В одному селі жив чоловік, який мав власний будинок, дружину, дітей. Та не мав, як він вважав, щастя. І ось дізнався чоловік, як його знайти. Треба було йти 7 днів і 7 ночей до того місця, де твоє щастя.
Так він і зробив. Дорога проходила через ліс. Пройшовши половину шляху, чоловік стомився і ліг під деревом перепочити ногами в той бік, куди йшов. Та, коли спав, перекрутився, і вранці вставши пішов додому, думаючи, що йде у правильному напрямку.
Через 7 днів і 7 ночей дійшов чоловік до бажаного місця. Побачив він гарне село. І хоча воно нагадувало його рідне, здавалося чоловікові кращим. І будинок, так схожий на його, був більшим і красивішим. І господиня цього будинку здавалася привітнішою і лагіднішою, а діти — вихованішими і розумнішими. І подумав чоловік: яким би був він щасливим, коли б мав все це.
Отак і ми часто шукаємо щастя десь далеко, не помічаючи, що воно зовсім поряд, тільки треба його побачити, відчути серцем і душею, навчитися цінувати те, що маємо від Бога, від батьків, від землі рідної.
б) Обговорення змісту прочитаного або прослуханого.
-  Що ви зрозуміли з прочитаного?
- Які висновки можна зробити?
в) Добери кінцівки до поданих прислів’їв.
Дурень за щастям біжить, а воно в нього під ногами лежить.
Щастя знає, кого шукає.
Не родись багатий, а родись щасливий.
Хочеш бути щасливим, не будь лінивим.
- Прочитайте отримані прислів’я. Яке з них більш за все підходить до змісту прочитаної притчі? Доведіть.
г) Інсценування .
Вчитель .
-          В одному маленькому містечку жив собі старий ліхтарник, він був такий старий, як і його ліхтар, що стояв у старому-строму парку. Цей ліхтарник щовечора запалював свій ліхтар. Послухаємо розмову жителів про цього ліхтарника.
1        учень.
Це марна справа.

2        Учень.
Старий вважає, що його робота потрібна.
3        учень.
Старий думає, що коли він запалює свій ліхтар на небі з’являється нова зірка.
1        учень.
Мандрівникові ця зірка вказує шлях.
2        учень.
А може ліхтарник вважає, що якщо зірку запалюють, значить це комусь потрібно?
3 учень.
В усьому, що живе і існує, є свій сенс, а відтак і своє призначення. У ліхтарі, у веселці й сонці, у заході та сході, у дні , і ночі, у квітці , у дереві.
- Чи можна назвати Ліхтарника щасливою людиною? Чому?
- Так що ж таке щастя?
д) Групова робота. Дерево щастя.
Вчитель.
Стосовно дерева. У цьому ж парку росло одне дерево — його називали Дерево Щастя. Раз на рік у той самий день на цьому дереві з’являлися дивовижні квіти. Жителі писали на квітах свої мрії. А коли на дереві з’являлися плоди, мрії здійснювалися. Як романтично! Певно, ті люди були дуже щасливі. Друзі , пропоную і вам доторкнутися до мрії. У нас теж є символічне дерево. І сьогодні воно стане свідком усього, що тут відбудеться. Отож зараз кожен із вас напише на квітці , що для вас таке поняття ЩАСТЯ. Ми приклеїмо ці квітки на дерево і будемо сподіватись, що це дерево принесе нам удачу, а з нею і щасливу мить.  До речі , а згадайте, як ви мріяли провести свої літні канікули. Майже  у всіх мрії здійснилися. Якщо вірити в це – мрія завжди здійсниться.
4.Гра. «Клубок життя.»
Вчитель.
-          Кожен з вас повинен знайти своє щастя. А для цього ви повинні стати гарними учнями, справжніми людьми. Ось символічний клубочок життя, зітканий із ниток буття, наших почуттів, думок. Давайте пустимо його по колу, хай він розкаже про вас. Розмотуючи клубок, тримайтеся за нитку і кажіть, що говорять про вас друзі, і щоб вам хотілося аби сказали про вас. Наприклад: «Моя подруга говорить про мене, що я добра, а я хочу, щоб про мене казали, що я рішуча».
(Клубок передається із рук в руки, а інші тримаються за нитку).


 Вчитель.
-           Ось так у нас вийшло замкнуте коло всіх наших почуттів, емоцій, рис характеру. Так і в житті все переплітається. Головне пам’ятати – хочеш бути щасливим – будь ним!
5. Хвилинка поезії.
1 учень.
Щастя зовсім близенько біля тата і мами.
Можна просто легенько доторкнутись руками.
В світі все так як треба , вітерець у віконце.
А за вікнами небо, усміхається сонце.
2 учень.
Живеш в місті чи в селі, подумай, як щасливим бути?
Бо щастя , коли на землі ти можеш гарний слід лишити.
Твоє щастя й твоя доля: все в твоїх руках.
Щастя сій , як зерно в полі, - хай росте в віках.
3        учень.
Якось каже мати сину:
- Я молюсь за Україну,
Щоб народ щасливим був,
Про негоди позабув,
Із домівок, хат усіх,
Хай луна дитячий сміх,
Хай шанують стариків,
Скрізь звучить веселий спів,
Хай обходить всіх ненастя,
Серце хай тремтить від щастя!



6. Підсумок уроку.

Немає коментарів:

Дописати коментар